31 Temmuz 2010 Cumartesi

KERKÜK KAN AĞLIYORMUŞ / Musa Anter




Şu patavatsız, hatta cahil bazı yazarlarımıza bakın. Öyle laf ediyorlar ki, ne Türk´e ne de Kürd´e faydası var. Türkiye vatandaşları arasına kin ve soğukluk sokmaktan başka hiç bir mana ifade etmiyorlar. Mesela 30 Nisan 1991´de Milliyet Gazetesi´nin haber manşetinde söyle deniliyor: “ Türkmenler, Kürt boyundurluğu altina girmeyi reddediyorlar. Kerkük kan ağlıyor.” Ulan Kerkük kan ağlıyorsa canı cehenneme. Sanki şimdiye kadar Kerkük´te Azerilerin bayrağı dalgalanıyordu da, şimdi Kürt boyundurluğunu kabul etmiyorlarmış gibi. 70 yıldır sen Arap köpekliğini kabul ediyorsun da, şimdi Kürt kardeşlerinin idaresini niye kabul etmiyorsun?



Affedin Kerkük Türkmenleri, ben bunları bizim sapık basınımıza söylüyorum. Zannetmem bunlar sizin fikirleriniz olsun. Sen nasil Kürd´e böyle dersin ki. Faşist Arap devletinin zindanında Kürtle berabersin. İkiniz aynı idam sehpasında asılırsınız. Son feci göçte yine Kürt kardeşlerinle beraberdin. Eğer tüm bunlara rağmen sen Kürtle yaşamak istemiyorsan, Arap boyundurluğunu tercih ediyorsan, işte o vakit canın cehenneme derim. Kerkük ki yanliz senin için ağlamaz, en az senin için ağlar. Eğer ağlarsa onun da canı cehenneme. Her gün Arap inek gibi Kerkük´ü soyar, petrolü ile aldığı silahla, Kerkük´lü Kürt ve Türkmen´i vurur. O zaman Kerkük ağlamayıp ta şimdi mi ağlıyormuş! Ama bence bu yeni yetme cahil gazeteciler, şantaj ve yalanla meşhur olmak istiyorlar. Aslında Kerkük´ün Kürt´ten dolayı ağladığı yok. Zaten Kerkük, Kürdistan´ın bir parçasıdır. Oradaki Türkmenler, Kürtlere sığınmış muhacir ve sığınmacılardır. Kerkük, Azerbeycan´da bir kent değil ki Türk´ü kan ağlasın. Eğer Türk orada rahat oluyorsa Türkler, Kürtler gibi devletçe fakir değiller ki, 10 tane Türk devleti var. Pekala birisine gidip varlıklarını sürdürebilirler.



Irak´ın İçişleri



Bu ara herkes devlet hukuku profesörü olmuş, ahkam kesiyor: “Aman efendim Irak´ın içişlerine karışılıyor” Yahu Irak´ta içişleri mi kalmış. Bugün Irakli Kürt evlerine dönmüş, polis ve asker hangi saatte istese kapıyı kırar, içeiye girer. Genelde mesken masuniyeti var madeni hukukta, ama nerede medeniyet? Kaldı ki bugün Irak devleti, devlet statüsünden çıkmış gibidir. Devlet, vatandaşlarına karşı namuslu bir baba gibi olmak mecburiyetindedir. Peki, şimdi Saddam Hüseyin namuslu bir baba gibi midir? Değildir. Düşünün: bir baba eline bıçcağı almış, evinin içinde çocuklarını kesiyor. Çocuklar feryat ediyor. Ama Metin Toker komşularına diyor ki, “Bırakın ne hakla adamın evine girip mani olacaksınız? Mesken masuniyeti vardır. Kimse kimsenin evine zorla giremez.” Bu akıl hocalarının niyetleri bellidir. Çünkü biliyorlar ki, baba üveydir ve çocukları da Kürt´tür. Hem size birşey söyleyim mi, Kenan Evren dahil bu adamamlar, milyonlarca vatandaşını adam yerine koymuyorlar. Bilmezler ki bu davranışlarına karşı 20 milyon Kürt vatandaşımız, bu adamlardan en azından nefret ediyor. Peki böyle uluorta, saçma sapan konuşmanın faydası ne? Vatandaşlar arasında soğukluk sokmaktan başka neye yarar. Artık bugünkü Kürt, dünkü Kürtçe bilmeyen Kürt değildir. Onların babalarını okutacak yetenektedir Kürt. Ama ne lüzum var bu gevezeliklere. Adam olsaydınız, aziz hemşehrilerimiz, hatta soydaşımız sayın Cumhurbaşkanı Turgut Özal hepinizi suya götürüp, susus getirmezdi. Evvel Allah, sonra Bush ve Özall! Siz ırgalayın ha ırgalayın göbeğiniz çatlayana kadar.



Musa Anter 2 Haziran 1991/ Yeni Ülke





Musa Anter

1 yorum:

  1. lan adi kürt postuna bürünmüş ermeni köpeği osmanlı ermeni savaşında ermeniler ölmemek için biz kürdüz demiş yanii sende bi ermenisin kansız köpek yusuf halaçoğlunun kitabını alda oku kansız piç sen kimsinde kerküklülere küfür ediyon şerefsiz köpek bide dansöz gibi laf cambazlığı yapıyon siz kimsiniz ki türkmenlere baş eğdireceksiniz tarihte bir bak hangi türk esir olmuş yaşasın özerk kerkük cumhuriyeti kahrolsun pkk ve kuzey ırak faşistleri

    YanıtlaSil