20 Temmuz 2010 Salı

Seyadê Şame ( Ağrı isyanları tanığı )

SEYADÊ ŞAME

'O zamanlar (Ağrı isyanları) küçüktüm, ama aklım başımdaydı. yakaladıkları Ağrı savaşçılarını Bayazıt'a getirmiş, hükümet binasının altındaki zındana koymuşlardı.


Onları zaman zaman dışarı çıkartıyorlardı. bende yukardan izliyordum. Bazıları sigara içiyorlardı. Bazıları ise yere oturuyorlardı.
Onlara baktığımda, 'Ne olur, şimdi bir kuş olsaydım. Onları sırtlayıp götürüp yeniden Ağrı doruklarına bıraksaydım,'
diye düşünüyordum.

Bir gün baktım, hepsini dışarı çıkartıp bir birbirlerine zincirle bağladılar. Sonra, bu şekilde alıp götürdüler.
Hiç kimsenin onlarla konuşmasına izin vermediler.

Sonra Seyfettin amcadan duydukki onları Erzurum'a götürmüşler'.


Kaynak: agirî sahipsiz değildir
sayfa 278

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder