26 Temmuz 2010 Pazartesi

Ağrı isyanını bastırmada görev almış askerin anıları


AĞRI İSYANINA KATILAN ASKERİN ANILARI:

Yaşar kemal ‘DENİZ KÜSTÜ’ adlı romanında Ağrı isyanında yaralanan Selim bardakçı isimli askerin anılarını şöyle aktarıyor:


‘Ben bu yarayı Ağrı’da aldım (suratında bir yara vardı). Bir bahar, Ağrı dağını, eteklerini bir bir dolaşarak yaktık
(yani köyleri), yıktık, yangın yerine çevirdik.
Öldürmedik, sürmedik adam koymadık.
Kürtlerin kökünü kestik. Salih paşa, o gün çarpışma bitip akşam olunca, bize yardım eden Kürt beylerinide çadırına çağırtır, sabaha kadar içer, Kürt beylerinide oynatır, kendi de o gün öldürülen Kürtlerin şerefine kadeh kaldırır, göbek atardı.

Bir sabahtı. Salih paşa (omurtak) beni çok içirmişti.
Gözümü açtım ki ne göreyim; bir karyolada sakız gibi bir yataktayım.’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder